Foreningen Musikbussen, mangler en minibus!

0,00 kr. 0.00% af 40.000,00 kr.

0

crowdfunders
udløbet
hans peter hansen @musikbussen

medlem siden 20. december, 2014

Om projektet

Foreningen  Musikbussen, cvr: 35561188

Hej :)

Vi i foreningen musikbussen, har base i Aarhus.

Vi har startet denne forening for at skabe et transport fælleskab, til gavn for bands, kultur foreninger og festivals ture...

I kan finde os på facebook HER !

Da, vi er igang med indsamlingen og ikke har en bus endnu, så kan vi selvsagt ikke ligge et decideret budget, før vi har en mini bus, ift. forsikring og div.

Vi har dog nogle retningslinjer vi arbejder ud fra, som f.eks. :

250 kr i halvårlig/årlig kontingent

500 kr depositum!

150 kr leje pr dag!

og INGEN KM PRIS!

Vi håber vi kan få bussen ud at køre og skabe en transport mulighed for kulturen, ikke kun i aarhus, men for danmarks samlede kultur scene.

Så gå ind på vores facebook for mere info, og læg en skilling i kassen her på siden :)

Selv er vi igang i foreningen med støtte fester også.

Hvis du er i besiddelse af en minibus du vil donerer, bliver vi selvfølgelig også meget glade, bare den er i forsvarlig stand. :)

 

Formål og retningslinjer:
At udleje mini bus (9pers) til bands og festivals ture.
De etablerede bus selskaber, har en forretnings model der handler om at skrabe så stor profit sammen som muligt, selvom de tilbyder materiel der ikke er svarende til deres priser.

At skabe et alternativ til bands og festivals ture, der ligger langt under den normale markedspris, og derved støtte det østjyske musik vækstlag, i at kunne komme ud og spille uden at skulle tage lån osv.

Der registreres under cvr som foreningsbus, dvs. alle der skal leje, skal betale kontingent først.
Økonomien er til for at holde bus kørende ift. reparationer, div. udgifter og evt udvidelser af buspark og ikke for at skabe profit til egen lomme.

Foreningen er frivillig, og bestyrelsen sætter retnings linjer for foreningens drift,
ansvarsområder, pr og økonomi.

Foreningen Fungerer ellers efter et FLADT organiserings princip. Dvs. at alle medlemmer har en stemme til general forsamlinger og beslutninger bliver taget på et consensus præget grundlag...

Eksempler:

En tidlig ”Fiat Ducato” 9 pers mini bus, kan erhverves for ca. 40.000 kr og hvis den er fra før januar 1997 kan vægt afgift fås for så lidt som ca 800 kr om året.
Med forsikringer, reparationer og div. kan driften klares for ca 10-12.000 kr om året.
Det ville kunne svare til f.eks 15-20 udlejninger i løbet af et helt år.
Reperationer kan så vidt muligt klares af både forenings medlemmer og evt. som teknisk/produktion skole projekt.

Startop vil ca. koste 40.000-50.000 kr.
Dette beløb er sat, efter bestyrelsen har undersøgt priser og stand på mange 9 pers. busser. Og vi er blevet enige om at det vil være bedst at starte med noget udstyr der faktisk kan holde til formålet og ikke er rustet igennem... Det vil være billigere på sigt. Og bare at få en gammel smadret bus synet, vil næsten med sikkerhed kunne ødelægge hele projektet...

Der sigtes på lang sigt efter at udvide busparken, med f.eks party bus og gear bus...

Bestyrelsen:

Formand : Hans peter hansen, Kasserer: Klaus Krienke, bestyrelsesmedlem: Asbjørn Nielsen

 
Partnerskaber