Udbrede sociale medier i danske HR-afdelinger

0,00 kr. 0.00% af 50.000,00 kr.

0

crowdfunders
udløbet
jtwinter @jtwinter

medlem siden 27. juli, 2011

Om projektet

Danske virksomheder har efterhånden indset at sociale medier kan skabe forretningsmæssig værdi. Der er imidlertid store interne forskelle i virksomhederne, og én afdeling markerer sig som særligt skeptisk; HR. Spørgsmålet er hvorfor? Det - og meget mere - vil SocialSemantic sammen med YoungAcademics sætte fokus på.

DATA SKAL VÆRE FRIE!
Resultaterne af arbejdet vil blive gjort offentligt tilgængeligt, alle kan få gavn af det.

OM STUDIET
Sammen med en 5-7 førende eksperter og praktikere inden for HR og sociale medier, vil der i løbet af 2011 blive udviklet en skattekiste af bl.a. guidelines til brug af sociale medier, best practise baseret på danske cases samt en rapport, der vil belyse situationen i dag, væsentlige barrierer mm. Det hele rundes af med et afsluttende event til efteråret, hvor det forventes at +100 vil deltage.

DET SKAL PENGENE BRUGES TIL
Al viden produceret i processen vil blive gjort offentligt tilgængeligt. Jamen, koster det ikke noget at facilitere møderne i arbejdsgruppen og sætte et stort event på benene? Jo. Det er præcis, hvad pengene skal bruges til.

FOLKENE BAG
Jan Kjær er arkitekten bag SocialSemantic. Han kalder sig selv "The social media WhyGuy?". Og det er netop Why og How i forhold til sociale medier, han vil hjælpe danske virksomheder med at svare på, så Danmark kan blive verdensmester i skabe værdi gennem sociale medier.
Sammen med Jan er Martin Launey en af de bærende kræfter i SocialSemantic. Man kan sige, at han er manden, der får de mange idéer og indfald fra Jan til at blive til virkelighed.
Sidste mand på projektet er Jacob Torpe Winter. Gennem YoungAcademics forsøger han, at bygge bro mellem karrieresøgende studerende og danske virksomheder.
Partnerskaber